aku suke djembe


Aku suka sgt alat muzik ni. Namenye, 'djembe'. Asal, Afrika. Bukan macam gendang ibu dikir barat tuh, tapi ni ala-ala rumba.

Ada 1 hari masa aku ngan family ada kat Sarawak, kitorang pi makan kat 1 kedai makan ni. Restoran 'ayam penyek'. Makanan tu popular kot kat sana. Yang menariknya, kat kedai tu, ada la 4 orang ni, dah tahap datuk kot, style reggae gitu.

Sorang pakai topi Bob Marley yang belang hijau kuning merah tu, die main gitar solo. Sorang lagi 'ridem' lah. Hehe. Sorang main bongo. Last skali, sorang tuh main DJEMBE.

Diorang x pakai amplifier, xde microfon, xde speaker. Tapi muzik diorang main sampai satu restoran dgr. Padahal, diorang ni geng lepak2 je kot.Hujung minggu. Pastu, muzik diorang..mak aih..profesional. Itu yang aku dpt gambarkan. Bunyi clean, lembut, tenang..sumenye unplugged, x main karen2 nih. Akustik sumenye. Main lagu? Lagu 'ayam den lopeh'. Haha...

So, start dpd hari tu, aku mula nak kenal djembe ni. Seronok tgk orang main.

Ade dah jumpe kat kedai muzik di Maadi,Cairo. tapi harga LE400 bersamaan RM200+. Berbaloikah? Ngeh3... Mane tau 1 hari nanti bley main lagu "Sebiru Hari Ini" versi akustik dengan djembe skali?hehe...




p/s - Teringat lecture commed,doktor ckp psl ergonomic. Metro underground cairo yg design kerusi die besar standard design France. Tp..on da way nk gi Maadi naik metro..Arab sendat je duduk kat kerusi tu. Terlebih ergonomics kotss? Ngeh3...Sian orang jepun...

Thursday, January 20, 2011


Followers

.::aku::.

My photo
mansurah, al-daqahliah, Egypt
feel free to say we'r art
Carta PERUBATANonline

.::sila pot-pet::.


ShoutMix chat widget

.::online skg?::.

hit counter