tersentak


ye...
aku tau la ni dah melanggar adat pantang larang org2 yg tgh peluh2 gigih nk tunggu bape jam lg nk tulis atas kertas jawapan (maksudnye exam la tuh..) utk meng'update' belog tp ntah le tibe2, rase cam sunyi sepi kaw kaw punye. aku bukan cam org lain , relax je ngapdate belog time exam cm senior aku- pidah n syakila or pokjak. maybe diorg dah lame sgt abes setadi and rase dah muntah kalo tambah setadi. bestnye jadi cam diorg. rilek je aku tengok..

aku macam biase, xyah tanye la tgh watpe, time aku belek2 belog, ade gak la terbace belog2 org yg slalu aku duk bace. em,nmpak cm sedih la smenjak due manjak ni. banyak sgt bnde jadi, pastu aku relatekanla ngn aku punye life.

cume, bile pikir2 balik....umo cam aku ni...kalo nak dibandingkan ngn umo cam aku gak, tapi dalam condition org lain, kire mcm jauh beza la plak. dpd segi macam2. tapi memang r kite xleh ukur ikut main sedap ati sebelah kanan jek, tapi pikir2kanlah...org2 lain time ni tgh push sbb diorg dah nampak cahaye molek kat depan, tp org2 setengah2 ni tgh push gak tp push bende lain...

ramai yg paham konsep, tapi bile nak zahirkan, susah sesangat. x kisahlah nak ckp psl kisah ape, tp generally speaking, camtu gakle aku pikir and banyak kali la bnde2 ni terkena batang idung aku sendiri...

duk main nak itu, nak ini, nak yang tu, nak yg ini, tapi ade ke usaha ke arah bende tu? setakat usaha cam ciput...pastu harap ade tuah...sampai bilela xkan berbuahnye mimpi tu. eh, silap. xkan bergoleknye mimpi tu bile tak mimpi. eh, ah, lantaklah frasa ape nak gune..

tengah kite duk sebuk sangat pikir psl bnde2 remeh....org lain sebuk duk pikir psl hidup ngn mati. taknak ulas banyak2 sbb mostly org yg cepat pickup die bley tangkap ape yg aku nk sampaikan. unless, tulisan aku yg ni mmg tahap low class punye. patut r takleh paham..

bukan gak nak bg motivasi tapi , kalo kite ade rezeki lebih...atau dpt kejayaan..atau pun dpt bende yg kite nak...atau pun kite tak dapat lansung ape yang kite nak...atau kite dapat bende yang kite memang taknak...

maka,

tengoklah org2 yg lagi sesangat tak bernasib baik dpd kite.


bersyukurlah....

selau sangat bende yang kite tak nampak,kite nak sesangat, tapi bende yang ade dlm tangan ni kite tak pandang pun..cam, time aku ade barang2 baru, then bile hilang or pecah, baru r terase kehilangan and rase nak jage bende tu baik2...selame ni tak pernah...




in case kalu tengok yg superior dpd kite...mmg kite xkn rase manisnye susah tu. tak mau ulas banyak2...


konklusi betol2nye...aku, kamu, korang, kite, tak kisahlah sape2....takkan dapat belajar tentang kehidupan jika tak pernah merase kesusahan.
sekian.




































betul..
raselah susah dulu...

Sunday, May 17, 2009


Followers

.::aku::.

My photo
mansurah, al-daqahliah, Egypt
feel free to say we'r art
Carta PERUBATANonline

.::sila pot-pet::.


ShoutMix chat widget

.::online skg?::.

hit counter