nak sgt main gitar!


Mr M cukup asyik melihat pemain gitar kesayangannya menggoreng-goreng lantas menumis-numis gitar merah hingga mampu memecahkan gegendang telinga adik iparnya.."Oh Malmsteen....kalaulah aku boleh tumis macam kau..",fikirnya keseorangan.Tetapi...boleh ke aku jadi malmsteen?



Namun yang jelas haram (tidak ada khilaf) sekiranya alat muzik tadi dipersembahkan bersama:

• lagu-lagu yang tidak mendidik, tidak membawa manfaat dan pengajaran- seperti lagu-lagu yang liriknya berkisar tentang cinta lelaki wanita, lagu-lagu yang memuja wanita, menyanjung tokoh-tokoh jahat, lagu-lagu lucah, liriknya berbelit-belit hingga pendengar lebih khayal dengan muzik drpd mesej lagu
• penyanyinya wanita sama ada yang tidak menutup aurat, atau yang bersolek, atau yang beraksi berlebih-lebihan, atau yang berakhlak buruk yang akan menjadi ikutan orang lain. Bagi penyanyi wanita yang bersopan (menutup aurat, tidak bersolek, aksinya sopan, boleh menjadi ikutan yang baik)- ia menjadi khilaf ulama. Yang mempamerkan rambut dan bertabarruj (menghias wajah dan diri) di depan penonton seperti artis-artis wanita popular tanah air dewasa ini nyata sangat-sangat haram.
• sebarang tarian kecuali tarian perang (tempur atau seni beladiri), lebih-lebih lagi yang melibatkan wanita. Khilaf ulama jika wanita menggayakan tarian perang.
• majlis yang di dalamnya ada unsur-unsur tidak baik seperti dihidangkan arak, percampuran lelaki wanita, tari-menari.





"Jadi..apa perlu aku buat?"

Wednesday, July 30, 2008

2 responses to nak sgt main gitar!

  1. YuszTieY says:

    masak sambal merah gitar...huhuhuuu..lagi best kot..

  2. gorengTelor says:

    gitar masak lemak cili api po soodddaaapppp kot?


Followers

.::aku::.

My photo
mansurah, al-daqahliah, Egypt
feel free to say we'r art
Carta PERUBATANonline

.::sila pot-pet::.


ShoutMix chat widget

.::online skg?::.

hit counter